Lao Lao

26 april 2019 - Luang Prabang, Laos

🙋🏾‍♂️

• Hoppa zijn we weer.. Is al weer ff geleden. Zit nu weer in Luang Prabang sinds vandaag. Was weer een mooi hobbelig 🙄ritje en volgens mij zat de achterbank niet echt vast, maar goed het ritje kostte ook niet zoveel😁. Kwam vanuit Nong Kwiah, klein dorpje aan de Nam Ou(rivier). Ik zou eigenlijk na Phonsavan verder naar het oosten gaan maar dat plannetje was anders geworden( geen reden). Vond het na Phonsavan wel prima en wilde even naar de "stad" 🕺, Luang  Prabang  dus. Ben in Phonsavan nog wel even naar de Plain of Jars gegaan. Had een fietsje gehuurd en ff half dagje wezen biken. Wilde op tijd gaan maar dat werd tegengehouden door een oud frans mannetje. Ging even een ontbijtje halen ergens in het dorpje en daar dook hij ineens op, " mag ik bij je aan tafel zitten terwijl je je ontbijtje eet?", vroeg ie. Nou ja okee als je dat graag wilt dacht ik🙄. Dat kostte me dus kostbare tijd🤬. Die kerel begon over alle oorlogen te praten in Azië😩. Ondertussen werd het dus na twaalven en weer bloedheet🥵 en ik moest nog een stukkie fietsen. Werd dus een zwaar tochtje naar de Plain of Jars site. Kom ik daar aan na 1.5 uur fietsen bij plus 40, zit die ouwe franse baguette🥖 daar in het barretje aan een bakkie koffie, bonjour hoe gaat het!!! 😫😫

Na een paar dagen verblijf in een guesthouse( Luang Prabang), want dat was maar een paar euro duurder dan een hostel en dan heb je je eigen hok( heb eerlijk gezegd nog in geen 1 hostel gezeten maar dat terzijde)😁. Toertje gedaan naar een dorpje waar ze whiskey maken en kleden en zo. Whiskey die overigens niet echt naar whiskey smaakte maar goed, voor ontbijt was het prima🤪. Ze hadden ook flessen drank met cobra's en schorpioenen, iets met geloof😇. Daarna met de slowboat de rivier op naar de grotten voor wat boeddha en vervolgens een klein ritje met de bus naar de Kung Si  waterfalls. Dat was erg mooi en lekker verfrissend in deze hitte😅👍. 40 plus maar kan er nog niet aan wennen.

Na een paar dagen vertrokken uit Luang Prabang naar Nong Kwiah. 2 dagen daar en wat mensen leren kennen na een hike van een uurtje de berg op voor een heel mooi uitzicht. Volgende dag even chillen en daarna naar Muang Ngoy met een slowboat( dit is een klein langwerpig bootje waar je net met zn tweeën naast elkaar kunt zitten). Klein dorpje met af en toe de stroom die uitvalt en soms ook even geen water. Beetje hiken weer met wat mensen van het vorige dorp en savonds beetje pingelen op een ukelele met een Duitse🇩🇪🙋🏻‍♂️. Daarna nog wat gedronken op het balkon met wat andere gasten. Prima avondje weer. Vandaag de boot terug gepakt naar Nong Kwiah en vervolgens de bus naar Luang Prabang, waar ik nu dit verhaal schrijf. Zonder biertje maar met een long island, cocktail. Ook wel is lekker.

Kortom mooie ritjes gemaakt richting noorden en oosten en mooie dingen gezien en gedaan. Mooie mensen ontmoet ook. Het noorden vond ik tot nu toe het mooist. Aardige locals en het eten is ook prima. Mooie natuur met mooie bergen en de rivieren. Heerlijk om in te zwemmen ook, zelfs midden in de nacht😜😋😉.

Veel mensen ontmoet die ik straks in Vietnam ook wel weer tegen kom. 'You never travel alone'

Morgen vlucht naar Vientiane en dan maandag vlucht naar Hanoi!

👍🙋🏾‍♂️ ciao

1. Joyce:
    Lovely again. Bizar die cobra in a bottle 🐍
  2. Nelis:
    He Janus,

Goed verhaal, niet zo kort😉

Maar gaaf man, mooie foto's ook. Wel jammer dat je je nieuwe Franse vriend er niet op heb staan.
  3. Heintje:
    Ha Janus,

Verhalen worden steeds beter 😁👌🏻
    Nog even en ik word jaloers 😘
  4. Mokki:
    26 april 2019
    Wat een beleving weer maatje.
    Ben weer benieuwd naar je volgende verhaal.
  5. Pieter van der Mijden:
    27 april 2019
    Lekker bezig zo. Volgende keer mijn uitnodiging niet vergeten he.
  6. Pieter van der Mijden:
    27 april 2019
    mijn uitnodiging om je tas te dragen tijden je reis :-)
  7. Eva:
    27 april 2019
    Heel leuk om te lezen, benieuwd hoe je Vietnam gaat ervaren!
  8. Wouter:
    27 april 2019
    Vietnam is te gek man, mooie herinneringen 🤗
  9. Natasja:
    29 april 2019
    Wat een plaatsnamen zeg. Barneveld, Lunteren ed is toch veel makkelijker. En hier hoef je niet zo aan de temperaturen wennen. Dus je kan gewoon terug komen heb je dat probleem niet meer van 40 graden. haha.

Geniet ze. ps meende dat je naar Australie zou gaan. Maar eerst rondreizen dus.

Groetjes Toppie