Laos

17 april 2019 - Phonsavan, Laos

🙋🏾‍♂️

Na 3 dagen Vang Vieng vertrokken naar een guesthouse , TAO guesthouse, ergens heel achteraf half in de jungle aan de rivier Nam Lik. Gerund door een Italiaan samen met zn Lao vrouwtje. Die ik overigens niet gezien heb want het was nieuwjaar hier en dat duurt dus kennelijk een paar dagen en soms nog langer als ze willen😁. Zij was dus feestje bouwen in Vang Vieng. Wat wel gezellig is van wat ik meekreeg in Vang Vieng met al die water gevechten, en overal muziek en zuipende Lao🍻🍻!! Uiteraard een klein biertje🤪 meegedaan. Met wat locals en wat reizigers. Prima laatste avond maar wel een klein katertje de volgende morgen😎. Toch die shotjes weer😜

Na 4 uurtjes in de bus, hobbelig dat wel, dus aangekomen bij mijn jungle resort🙈. Heel relaxed en stil, op de miljoenen krekels na. Eten wat de pot schaft en vegetarisch 🥬🥦, maar wel lekker en vers van eigen land. In de ochtend beetje chillen in de rivier🧜‍♂️ en daarna ff lunchen en vervolgens even een tukkie💤 want tja.. waarom niet!? Daarna nog even paar kilometer😅 lopen stroomopwaarts met rubberen band om er vervolgens, zeiknat van het zweet, mee in de rivier te springen en mee te varen met de stroming. Moest nog wel even uitwijken voor wat koeien die daar lagen te chillen😁. Koeien en geiten lopen ook gewoon op de weg dus je moet wel beetje opletten met rijden zo nu en dan. Savonds dinner met wat locals en de Italiaan.

Vanmorgen achterop de scooter, bij de Italiaan, met backpack, en een kilometertje of 8 verder dropte hij me af bij een kruising zodat ik een mini bus kon pakken naar Phonsavan. Onderweg nog een paar keer stoppen om de natuur wat water💦 te geven en even wat te eten. Wat me wel stoort is dat ze ook hier, net als midden en zuid Amerika, overal afval neer gooien op straat en langs de weg. Hier in Phonsavan ff rondkijken en vooral een wasje draaien😅😷 en morgen even bij de Plain of Jars kijken en dan vrijdag 7 uurtjes met de bus naar Xam Nua. Cave exploring.

Till then..

1. Joyce:
    17 april 2019
    Jooo wat gaaf weer allemaal. Hier werk, kantoor Apeldoorn en gister thuis gewerkt, wat ik al heerlijk vond, zon en in de tuin lunchen. Amersfoort rules :).
  2. Berry van den Hee:
    17 april 2019
    Hey Jannus ziet er goed uit kerel ik ga geen heel verhaal schrijven want die word heel boring 😁... maar met jou gaat tie goed zo te zien ... wel kicke zo'n trip die pakken ze je nooit meer af !!! Geniet ervan man tot later!!👍😘
  3. Wouter:
    17 april 2019
    Je zit er weer lekker in janneman; goed bezig 😄