Motorbike

26 mei 2019 - Nam Cát Tiên, Vietnam

Hoi hoi

Is alweer ff geleden maar damn die tijd vliegt ook als een malle hey!! Zit op dit moment in Nam Cat Tien homestay met het vertrouwde biertje🍺🤭( anders komt er niks op papier😴). Ben ondertussen al ver in het zuiden, vlakbij Ho Chi Minh City(Saigon as you wish😬). Heb weer een scooter/motor. Deze is iets lichter, 110cc, maar jaagt prima door de steden en de bergpassen😎. Zo lang je maar toeter ben je veilig. Links of rechts of via de berm inhalen is allemaal toegestaan hier in real life GTA🤘( computerspel voor degene die het niet kent🤓). Het is echt chaotisch soms in de steden en op de weg maar ik zag gisteren pas voor het eerst een ongeluk😷. Doe een rit van Hoi An naar Ho Chi Minh City en zit inmiddels op een kleine 1100km. Zere billen dus ook🥴.

Dag 3 en 4 van de Ha Giang Loop waren simpelweg fantastisch en raad een ieder die ooit hierheen gaat dit ook zeker mee te nemen🥰. Zorg wel voor een goede kaart of internet, want verkeerd rijden is niet fijn. Mistte na dag 3 een afslag en moest later een heel stuk over slecht wegdek rijden om bij mijn rustplaats te komen🤣. Persoonlijk zou ik deze tour als laatste doen want naar mijn mening is er niet heel veel mooiers te zien( nogmaals mijn mening!). Vierde dag motortje ingeleverd en wat gegeten bij het hostel en vervolgens een nachtbus gepakt naar Cat Ba Island. Net iets verder als Ha Long Bay en iets minder toeristisch, hoopte ik maar helaas die fuckers zitten dus overal🤨 . Prima eilandje verder en een leuke homestay en wederom een scooter gehuurd. 1 dagje toeristisch cruiseje gedaan met een Belgische en dat was wel gezellig🥳. Blijft een mooi taaltje. Vooral die uitdrukking op het gezicht als je zegt "ik moet poepen"🤪. Mooie omgeving en nog wat met de kano gevaren en wat gezwommen. Prima dagje. Heb daar(Cat Ba)ook voor het eerst bier met een rauw ei gedronken. Tijdens de lunch bestelde we een  biertje en 5minuten later kwam meneer de eigenaar met een mok en een geklotst rauw ei aanzetten. "Wat bier erbij en opdrinken" zegt ie. Zonde van bier dacht ik🖕🖕. Maar hey, dat smaakte best wel lekker🤗😃. Romig en zoet en zeker een aanrader voor de🍺proevers onder ons.

2 dagen later vertrokken met wederom een nachtbus naar Hoi An. Volle bus met backpackers deze keer. Moest je je naam en geboorte datum invullen🤣. Meeste waren van 2000 2001 en wat uit de late 90's en toen kwam er één uit '79 😂😂. Ouwe vieze backpacker😃. Kleine 17 uur later gearriveerd. Bloedheet daar🥵, helaas. Wel prima homestay en Old Town is zeker de moeite waard. Wel veel toeristen maar goed. Massage was ook erg goed zeg😜, maar dit terzijde. Het kost ook maar een kleine 10 euro voor een uurtje. Zonder 'happy ending' btw!

Nog 2 dagen op Cu Lao Cham Island gezeten. Super goeie koffie bij een lokaal. Strand ook prima en na 15.00 smiddags lekker rustig. Toeristen komen hier ff vanaf Hoi An heen en weer voor een paar uurtjes en dan gaan ze weer🖐. Prima dus om nog even de 🍆 te bruinen😌.

Terug in Hoi An, op advies van hostel vrouw👧🏾, scooter/motor gehuurd(had ff geen idee wat ik moest gaan doen😏)! Daar vertrokken en via Kontum, Quy Nhon, Nha Trang( Russisch toeristen plek) en Da Lat( leuke nachtmarkt maar verder veel hotels) nu hier in mijn homestay bij Cat Tien National Park. Vandaag in het park geweest maar vond het niet al te bijzonder. 25km wandelen voor een paar herten en veel vlinders. 3 beren in de opvang en wat apen in een kooitje. Maar als toetje nog wel ff een bloedzuigertje😫 op mijn voet. Vraag me nog steeds af hoe dat beestje me sok ingekropen was zonder dat ik het doorhad🤭.

De dorpen onderweg waren niet al te bijzonder en de uitzichten ook niet té spectaculair( vind ik). Onderweg nog wel een keer een lifster meegenomen. Die zwaaide🙋🏾‍♀️ dus denk stop ff om te vragen wat ze wilde. Stond nog niet stil of ze zat al achterop met een grote sporttas tussen ons in. Geeft niks ik schuif wel een stukkie op duifje😘. Stukkie gereden tot we bij een markt kwamen en daar wilde ze er dus af. Prima toch(en voor niks he!bitch😏)

Zit inmiddels aan een lokale whiskey🤗 en die is niet verkeerd(ben nog geen echte kenner maar toch, Ik doe ook gewoon me best☺). Ik zal een foto toevoegen van wat ze hier hebben. Met wortels van een bepaalde boom en wat met vruchten en noten.

Veel mensen ontmoet onderweg en ook veel die ik hopelijk niet meer zie😳. Eten is nog steeds goed, en de locals zijn ook super aardig en lachen nog steeds😁!! Al kreeg ik laatst onderweg wel een middelvinger🖕 van een klein meisje dat daar liep😳. Zal wel niet beter weten dat kreng😌.

Till later bastardo's 😎

1. Jolien:
    Weer super leuk geschreven Jan👍
    Have fun😁
  2. Tante Herma:
    26 mei 2019
    Hahaa je schrijft of je aardig in de olie zit Jantje, maar wat n heerlijk reisverslag weer!! Ga vooral zo door (met schrijven dan ;))
  3. Dilana:
    26 mei 2019
    Man, man.. kun je al die avonturen nog wel aan op jouw leeftijd? 😉 Gelukkig lees ik ook over wat verzachtende omstandigheden..
    Mooie plaatjes! Enjoy!
  4. Eva:
    26 mei 2019
    Ahh heerlijk om te lezen weer en Ha Giang inderdaad wel een hoogtepunt he! Leuk leuk 🤗
  5. Chris:
    👍🏾👍🏾😉😃
  6. Ingrid:
    26 mei 2019
    Wat heb je dit weer geweldig geschreven 🤣 ik zie het ook gelijk helemaal voor me allemaal 😊
  7. Cris:
    Klinkt goed allemaal man!! 🍻
  8. Joyce:
    Till later bastardo
  9. Natasja:
    27 mei 2019
    Heerlijk jou verhalen. Verheug me al op de volgende. En weer prachtige foto's!
  10. Mokki:
    1 juni 2019