VC Vietnam

6 mei 2019 - Mèo Vạc, Vietnam

Xin Chào,

Wat is Vietnam mooi tot nu toe. 29 maart aangekomen in Hanoi. Wat een gekkenhuis daar zeg. Daar rijdt alles en iedereen door elkaar heen(zelfs de trein rijdt dwars door een wijk heen, wel erg gaaf om te zien), auto's, busjes,scooters en fietsers. En maar toeteren, maar dat hoort er bij als je wilt inhalen, links of rechts🤔. En oversteken is echt een uitdaging😅😬. Vaak ben je te bang🏃‍♂️. Inchecken bij mijn hostel( jaja ik heb ondertussen hostels genomen, moet toch ergens op bezuinigen😬) duurde langer dan gepland. Kwam precies tijdens happy hour( free beer🤭🤪) binnen(toeval?). Na een tijdje vroeg de receptionist "wil je nog inchecken of check je inmiddels weer uit?"🤪😬

Paar dagen daar geweest en toen vond ik het wel weer best. Bus gepakt richting het noorden, naar Sapa. 7uurtjes in een minibus en ja die was echt te mini voor mijn beentjes. Damn🥴. Daar aangekomen direct een taxi genomen naar mijn homestay. Dit lag ongeveer 8km uit Sapa, gehucht heet Tavan. Heel primitief en een kamertje met alleen een matras( lekker hard ook) op de grond. Maar wel een fantastisch uitzicht over de rijstveldjes en een prima ontbijtje. Ben er 3 nachten gebleven. Paar dagen wezen hiken. Super mooi. Wel veel regen gehad en mist helaas.Tweede dag werd ik gevolgd door een local(met verkoop spulletjes uiteraard). Ik vroeg aan haar "waar ga je heen?🤷‍♂️" Ik volg jou zegt ze "waarheen vraag ik🤷‍♂️?" Ik volg jou zegt ze weer🤔🤷‍♂️. Prima volg je me toch, Ik koop toch niks😏. Wat was ik blij dat ze me volgde achteraf🤭. Was op weg(modderig en nat) naar een waterval( helaas was het erg mistig) en was hopeloos verdwaald zonder haar. Uiteindelijk toch maar wat gekocht😏😁.

Vervolgens weer een bus(wederom 7uurtjes) gepakt naar Ha Giang, naar het oosten, om de bekende Ha Giang Loop te doen. Moest eerst nog even van mijn homestay naar Sapa om daar de bus te pakken. Ik werd om 07.00 opgehaald door een motor taxi. Prima en is goedkoop. Maar wat stonk die vent naar drank🍻🍻 zeg haha. Gelukkig ging het allemaal goed😅. Smiddags aangekomen in Ha Giang en ingecheckt bij mn hostel. Ging nog even de stad in om wat te eten( en geen elektriciteit in de hele stad, lag er al van de nacht ervoor 2 uur uit). Kwam een tentje langs de weg tegen waar het druk was dus dacht zal wel lekker zijn🙂. Er werd iets gefrituurd en zag er wel lekker uit🤗. Na tien😣 keer vragen wat het was zei eindelijk iemand uit het publiek 👧; is a dog, is a dog!!😥 Oké thanks loop ik even verder🏃‍♂️.

Volgende dag op tijd opgestaan en motor gehuurd. Automaat van150cc. Kan hier kennelijk zonder rijbewijs 🤔😁👍. Heb gisteren de eerste dag gereden. Een rit van ongeveer 145km, smalle weggetjes en veel haarspeld bochtjes. Bergachtig en damn wat is dit een mooi stukkie natuur. Voor mij de mooiste tocht ooit gereden😍. Vandaag de tweede dag gehad. Iets korter maar nog mooier dan gisteren😘. Ben heel benieuwd naar morgen. Zit nu in Meo Vac op het dakterras( wederom een homestay) met een biertje en een mooi uitzicht(natuur🙂).

Gisteren heb  ik overnacht in een homestay bij een lokale familie. 8 euro eigen kamer en dinner en ontbijt inbegrepen. En een top dinner. Vers en gezond op de lokale wodka( of wat het ook was😋) na. Wat een zuiperds😬. Heb 5 keer gezegd dit is mij laatste🤪😅😅😁😁(en toen kwam de kokkin nog even proosten😅). Daarna hadden ze nog een toetje, gekookte eieren. Alleen waren dit eieren met een embryo van een eendekuiken🐣 erin. Smaakte niet heel vies maar wel een raar idee en je zag ook een vormpje🐤. Na de wodka en eieren was het ff taai opstarten vanmorgen( werd om 06.00 ook keurig gewekt door hanen en ganzen😡), maar na een half uurtje op de motor was ik weer het mannetje. Wat een uitzichten weer. Je was de ene bocht nog niet door of ik stond alweer stil om te genieten en foto's te maken🤸‍♂️. Ook nog even 5 minuten in China🇨🇳 geweest. Weg liep stukje strak langs de grens en kennelijk kun je dus makkelijk de grens over👣.

Eten hier is super lekker👍en de mensen zijn ook aardig en vriendelijk en lachen😁 ook veel.

Morgen dag 3 van de tocht... 🙋🏻‍♂️😘

1. Ingrid:
    6 mei 2019
    He Jan, wat een prachtige foto's 😍 wat een avontuur! Vet jaloers wordt ik ervan. Dikke kus van ons. Groetjes Ingrid
  2. Eva:
    6 mei 2019
    Zo leuk dat je de loop hetzelfde ervaart zoals wij dat deden 😍🤗 lekker genieten nog en hopelijk niet al teveel pijn in je ass😬😂! De wodka is rijstenwijn trouwens of spiritus, smaakt hetzelfde denk ik😂😂. 👋🏻 Vanaf vliegveld Beijing, ons avontuur zit erop 😢
  3. Mokki:
    6 mei 2019
    Wederom weer een mooi verhaal.
    En wat een gave foto's.
    Ik lees ook alleen maar drank haha
  4. Natasja:
    6 mei 2019
    Leuk om je zo te kunnen volgen. En wat typ je het leuk!
  5. Yellow:
    Lekker bezig vriend...
    Wie had dat verwacht dat je dat kon;-)
  6. Joyce:
    7 mei 2019
    Gaaf man!
  7. Tante Herma:
    9 mei 2019
    Oww wat n verhalen zeg😅hoop dat je veel gekocht hebt van dat meisje ... en dan dat eten😱gefrituurde hond en ei incl embryo’s 😳