Brunei, Borneo and Australia

20 juli 2019 - Sydney Harbour, Australië

Brunei dus..

Had eigenlijk nog nooit iemand gesproken die daar geweest was🤔. Wij waren in principe aardig in de buurt dus dachten we, waarom ook niet😁. We checken het wel even uit. Met de bus daarheen, uurtje of 6 dus viel mee🤗. Hadden een homestay bij locals thuis in een dorpje op de rivier. Best leuk en aardige mensen. Vrouw👳‍♀️ was aardig en haar boy👳‍♂️ was een tour guide. Middagje de rivier op geweest en van alles gezien. Krokodillen, wilde varkens, apen, varanen en heel veel vogels🥰. Prima middagje en die kerel heb echt eagle eyes!! Ziet alles van ver. Paar dagen daar gebleven en vervolgens met de boot weer naar Borneo. Brunei is islamitisch dus er was ook geen biertje te krijgen(Was echt niet de reden dat we weer gingen🤔🤔).

In of op Borneo een auto gehuurd en van west naar oost en weer terug naar Kota Kinabalu. Ik als chauffeur😎 en de Zwitserse meiden als navigator🤓🤓. Op Maliau Basin( natuur park) na was het overal volgegooid met palmbomen voor de palm olie industrie😭. Best schokkend om te zien. Het Basin was wel heel mooi. Gewoon puur natuur nog. Veel wilde dieren gezien en een olifant die voor ons de weg over stak. Cool om te zien🐘 die grijze rammer.

Na Borneo vloog ik terug naar George Town op Maleisië. Daar wat rondgehangen met een local😊. Mooie plekjes gezien nog en lekkere eet tentjes. Mooie avondjes gehad in de jacuzzi🥰🥰. Ja ja die zat bij mijn hotel inbegrepen( hoop dat ie inmiddels schoongemaakt is😉). Boven op het dak met uitzicht over de stad. Mooi avondjes gehad om Maleisië af te sluiten😜😜.

Inmiddels in Australië😀. Had een vlucht van George Town naar Brisbane. Moest mijn visum activeren( het is nu dus echt officieel🥰🥳🥳🥰) dus vandaar dat ik mijn Azië( echt een goeie tijd gehad daar) avontuur, voorlopig☝️, heb afgesloten. Paar dagen Brisbane met een Iers maatje🍻(ouwe bekende van eerder in Australië). Daarna een trein gepakt naar Sydney. 14 uurtjes🤗 en een super mooi ritje. Mooie uitzichten😍. Zat op een gegeven moment aan mijn avondeten🍖🍗(Zat een restauratie wagon bij) komt er vrouwtje bij me staan en vraagt of ik zin heb in een gesprek?!😏 Misschien straks ik zit nu ff te eten. Kennelijk duurde het te lang want ze kwam weer. Als je nog zin hebt ik zit in de volgende wagon zei ze. Of ik over natuur wilde praten met haar?!🙃😬 Ik zei dat ik best moe was dus bedankte haar vriendelijk. Ze mistte trouwens ook een voortand🤪🤪. Heel raar gezicht bij een vrouw!!

Verder voelt het goed om hier weer te zijn. In Sydney opgehaald door me maatje Scotty🥳🍻. Die woont en werkt daar met zn vrouwtje. Afgelopen weekend een kleine road trip gedaan😎. Zuiden van Sydney en veel mooie plekken gezien voor mij om te gaan wonen straks🥰🥰. Veel mooie stranden en mooie natuur. Gaat goed komen dus!!☝️🤙👊. Ik heb er zin in!!

Speak later mates!

1. Eva:
    20 juli 2019
    Eindelijk op plaats van bestemming, hoe gaaf en met een reis achter de rug om nooit te vergeten zo te lezen😀😂.

Ik ben in februari bij je in de buurt...soort van dan, Nieuw Zeeland trip gaat dan van start 😍🤗
  2. Tante Herma:
    20 juli 2019
    Ahhh je bent er!!!!! Hoop dat je er super thuis gaat voelen. We horen snel je adres voor evt kaartjes :)
    Dikke knuf en settel ze!
  3. Tante Herma:
    20 juli 2019
    Ohhhhhhhh en wat n prachtige!!!!!!!!!!!! Fotoos!!!!
  4. Angela:
    20 juli 2019
    Jaaaaa....na een (zo te lezen) prachtige omweg eindelijk in Australië 😍! Gaaf om je zo te volgen, kijk nu al uit naar je volgende reisblog. En kom maar op met nog meer van die prachtige foto’s wie weet krijg ik ze hier dan nog es zover om ook af te reizen naar Australië 😂
  5. Sylvia:
    21 juli 2019
    Whow wat maak jij veel mee geweldig!!
    Wat leuk om dat allemaal te lezen.
    Ga vooral door met de verhalen veel plezier met de nieuwe start liefs je buurtjes 😘
  6. Ingrid:
    21 juli 2019
    Prachtige foto's jan😍 fijn dat je op je plekje ben. Geniet van alles maar dat doe je wel zo te lezen😉 heerlijke verhalen. Dikke kus van ons
  7. Joyce:
    22 juli 2019
    Mooi verhaal maar ondertussen gewoon weer terug in NL. Kweenie hoor..
  8. Chris:
    23 juli 2019
    Mooie en gave foto's (leuk gezelschap 😃😉). Genieten Jan👍🏾👍🏾👊🏽👊🏽.
  9. Jantje Mondfrans:
    2 september 2019